Урок-аудирование. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В. П. Кузовлева, Москва, «Просвещение»






НазваниеУрок-аудирование. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В. П. Кузовлева, Москва, «Просвещение»
Дата публикации10.06.2015
Размер29.5 Kb.
ТипУрок
e.120-bal.ru > Информатика > Урок
Муниципальное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа с. Борисоглебовка.


УРОК-АУДИРОВАНИЕ. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В.П. Кузовлева, Москва, « Просвещение» 2006, 11-издание, исправленное.

Тема: Лондон.

Выполнила: Гулуа Наталья Владимировна

Учитель английского языка

МОУ СОШ с. Борисоглебовка.

-1-
УРОК-АУДИРОВАНИЕ. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В.П. Кузовлева, Москва, « Просвещение» 2006, 11-издание, исправленное.

Тема: Лондон.



Цель урока: Совершенствовать умения аудирования с целью получения необходимой дополнительной информации.

Задачи:

  • Совершенствование умений практического владения учащимися английским языком по теме: «Экономика Великобритании».

  • Расширение кругозора учащимися.

  • Развитие лингвистических способностей учащихся, в особенности фонематический слух.

  • Воспитание толерантности и уважение к другой культуре.

Оборудование: таблицы, картинки, карточки, образовательный диск.

Ход урока:

  1. Организационный момент. Беседа учителя с учащимися.

  2. Аудирование текста:

London is the capital of Great Britain, its political, economic and commercial center. It’s one of the largest cities in the world and the largest city in Europe. Its population is about 9 million. London is one of the oldest and most interesting cities in the world. Traditionally it’s divided into several parts: the City, Westminster, the West End and the East End. They are very different from each other and seem to belong to different towns and epochs. The heart of London is the City, its financial and business center. Numerous banks, offices and firms are situated there, including the Bank of England, the Stock Exchange and the Old Bialy. Few people live here, but over a million people come to the City to work. There are some famous ancient buildings within the City. Perhaps the most striking of them in St. Paul’s Cathedral, the greatest of British churches. St. Paul’s Cathedral has always dominated the center of London. It stands on the site of

-2-

former Saxon and Norman churches. They latter were destroyed in the Great Fire and the present building, completed in 1710, is the work of the eminent architect Sir Christopher Wren. It is an architectural masterpiece. Londoners have a particular affection for St. Paul’s, which is the largest Protestant Church in England. Its high dome, containing the remarkable Whispering Gallery, is a prominent landmark towering above the multistoried buildings which line the river-bank. The Tower of London was one of the first and most impressive castles built after the Norman invasion of England in 1066. Since the times of William 1 various kings have built and extended the Tower of London and used it for many purposes. The Tower has been used as a royal palace, an observatory, an arsenal, a state prison, and many famous and infamous people have been executed within its walls. It is now a museum. For many visitors the principal attraction is the Crown Jewels, the finest precious stones of the nation. A fine collection of amour is exhibited in the keep. The security of the Tower is ensured by a military garnison and by the Yeoman Warders or Beefeaters, who still wear their picturesque Tudor uniform. Westminster is the historic, the governmental part of London. Westminster Abbey is a national shrine where the kings and queens are crowned and famous people are buried. Founded by Edward the Confessor in 1050, the Abbey was a monastery for along time. The present building dates largely from the times of Henry 3, who began to rebuild the church, a task which lasted nearly 300 years. The West towers were added in the eighteenth century. Since William 1 almost every English monarch has been crowned in this great church, which contains the tombs and memorials of many of Britain’s most eminent citizens: Newton, Darwin, Chaucer, Dickens, Tennyson, Kipling and etc. One of the greatest treasures of the Abbey is the oaken Coronation Chair made in 1300. The Abbey is also known for its Poet’s Corner. Graves and memorials to many English poets and writers are clustered round about. Across the road from Westminster Abbey is Westminster Palace, or the Houses of Parliament, the seat of the British Parliament. The Parliament of the UK of Great Britain and Northern Ireland consists of the House of Lords and the House of Commons. The House of Lords consists of just over 1,000 members of the different grades of nobility - dukes, marquises, earls, viscounts and barons. In the House of Commons there are 650 members. They are elected by secret ballot by men and women aged 18 and over. Every Parliament is divided into Sessions. Each of these may last a year and usually begins early in November. The Clock Tower, which contains the hour-bell called Big Ben, is known the world over. The bell is named after Sir Benjamin Hall. Buckingham Palace is the official residence of the Queen. The West End is the richest and most beautiful part of London. It is the symbol of wealth and luxury. The best hotels, shops, restaurants, clubs, and theatres are situated there. There are splendid houses and lovely gardens belonging to wealthy people. Trafalgar Square is the geographical center of London. It was named in memory of Admiral Nelson’s victory in the battle of Trafalgar in 1805. The tall Nelson’s Column stands in the middle of the square. On the north side of Trafalgar Square

-3-

is the National Gallery and the National Portrait Gallery. Not far away is the British Museum - the biggest museum in London. It contains a priceless collection of ancient manuscripts, coins, sculptures, etc, and is famous for its library. The East End is the poorest district of London. There are a lot of factories, work – shops and docks here. The streets are narrow, the buildings are unimpressive. The East End is densely populated by working class families.

III . Работа над лексикой.

the capital – столица

population – население

to be divided – быть разделённым

architectural masterpiece – шедевр

multistoried – многоэтажный
tombs – могилы
treasures – сокровища
ancient manuscripts – древние свитки
IV. Проверка понимания текста. Ответьте на вопросы.

1) Is population of London about 14 million people?

2) What parts is the capital divided in?

3) Why do people go to the City?

4) Who was the most famous architect in Great Britain?

6) St Paul’s Cathedral is the largest church in England, isn’t it?

7) Where are the tombs of famous people situated?

8) Can you describe the East End?

V. Информационная переработка текста с целью её присвоения

а) Используя информацию из текста докажите, что:

1) The heart of London is the City, its financial and business center.

2) Since the times of William 1 various kings have built and extended the Tower of London and used it for many purposes.

3) The British Museum is the biggest museum in London.

b) Согласны ли Вы со следующими утверждениями?

1) The East End is densely populated by working class families.

2) The House of Lords consists of just over 1,000 members of the different grades of nobility - dukes, marquises, earls, viscounts and barons.

-4-

3) The Tower of London was one of the first and most impressive castles built after the Norman invasion of England in 1066.

c) Переведите на английский:

1) Лондон – столица Великобритании. В Вестминстерском Аббатстве есть поэтический уголок, где похоронены самые известные поэты. В центре Трафальгарской площади стоит колонна со статуей адмирала Нельсона. Тауэр – это крепость, она была обсерваторией, тюрьмой, а сейчас, это- музей.
VI. Подведение итогов урока. Угадайте, что нарисовано на картинках и составьте рассказ:


VII. Домашнее задание. Составить мини-проекты о столице Великобритании Лондоне.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Урок-аудирование. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В. П. Кузовлева, Москва, «Просвещение» iconУроки Белякова И. В. Обобщающий урок по теме: «рельеф и недра»
Интегрированный урок по истории России и литературе в 8 классе. Интегрированная контрольная работа по теме: Сравнение содержания...

Урок-аудирование. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В. П. Кузовлева, Москва, «Просвещение» iconКонкурс «Урок года» Тема урока: «Путешествие в Бразилию»
Урок «Путешествие в Бразилию» проводился 15 апреля в 11 классе, где обучаются 16 замечательных учеников, выпускников нашей школы

Урок-аудирование. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В. П. Кузовлева, Москва, «Просвещение» iconУрок по обществознанию в 10 классе Тема: «Строение общества»
Обществознание. Учебное пособие. Ю. Ю. Петрунин. Москва. Университет «Книжный дом» 2007

Урок-аудирование. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В. П. Кузовлева, Москва, «Просвещение» iconУрок истории в 9 классе. Тема урока: "Духовная жизнь страны: "Период оттепели"
Разработан учителем истории моу сош с. Баловнево Данковского района Липецкой области Е. В. Рыжковой по учебнику А. А. Данилова, Л....

Урок-аудирование. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В. П. Кузовлева, Москва, «Просвещение» iconРазработка урока для 7 класса по предмету: «Технология» Тема : «Технология...
Нестандартная форма обучения. Урок–соревнование, урок–презентация, урок–закрепления, повторения и проверки полученных знаний

Урок-аудирование. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В. П. Кузовлева, Москва, «Просвещение» iconУрока по теме «Я и бизнес»
Урок обществознания проходит в 11 классе в рамках раздела «Экономика». Проведение урока по теме «Я и бизнес» актуальна, т к неблагоприятная...

Урок-аудирование. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В. П. Кузовлева, Москва, «Просвещение» iconУрок обществознания в 8 классе. Учитель обществознания Новикова Е....
Урок обществознания в 8 классе. Учитель обществознания Новикова Е. В. Мбоу сош №9 г. Чехов

Урок-аудирование. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В. П. Кузовлева, Москва, «Просвещение» iconСодержание обращение к читателям 3 Введение 6 раздел 1
Урок Что такое экономика 15 Урок Основы хозяйственной жизни человечества 19

Урок-аудирование. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В. П. Кузовлева, Москва, «Просвещение» iconУрок географии (9 класс) Тема урока. Демография и хозяйство Тверской...
Данный урок входит в систему регионального курса экономической и социальной географии России, составной частью центрального федерального...

Урок-аудирование. Заключительный урок в 8 классе к учебнику В. П. Кузовлева, Москва, «Просвещение» iconКонспект урока истории России в 7 классе Урок по истории России в...
Автор: Антоненкова Анжелика Викторовна, учитель истории моу будинской оош тверской области






При копировании материала укажите ссылку © 2016
контакты
e.120-bal.ru
..На главную